Maxion Wheels, més coneguda pels manresans com la històrica Hayes-Lemmerz ha estat visitada el dijous 14 de novembre pels usuaris de Singulars Emi Manresa. Amb més de 100 anys d’història, Maxion Wheels ha esdevingut referent a la comarca en la fabricació de rodes de vehicles, més concretament en la fabricació de les conegudes llantes per a les rodes de vehicles, camions, camionetes…
Tot i la gran quantitat de màquines que substitueixen la mà d’obra de les treballadores, a la plantilla hi ha unes 200 persones que ajuden a evolucionar l’empresa i la converteixen, tal com diuen ells, en una de les 3 empreses que produeixen aquest tipus de productes. Amb empreses i seus a diferents països d’Europa i el món, Maxion proveeix i treballa amb gairebé totes les marques de vehicles que coneixem.
Pel que fa a la visita, els usuaris d’Emi van poder gaudir veient el procés de fabricació de les llantes dels cotxes, des de la seva arribada a través de planxes d’acer fins a la seva venda a les principals marques de vehicles i camions.
A Maxion Wheels arriba l’acer en grans bobines que són transportades a l’inici de la cadena i del procés de transformació. Unes grans premses emmotllen l’acer per donar-li una primera forma a la nostra llanta. Un cop ha passat pel procés de premsa i emmotllament, la llanta passa per un procés de soldadura on s’uneixen de manera perfecta les dues parts de la llanta. A continuació, la llanta passa per un procés de neteja i emprimació, per posteriorment passar a ser pintada i posada a punt.
Els encarregats de la visita van reconèixer la gran quantitat de màquines i robots que substituïen el treball monòton de treballadors en altres temps, cosa que ha facilitat la producció, fins a fer-ne unes 300 llantes diàries. No obstant això, van dir que actualment estan incorporant nous treballadors, això si, amb una formació molt diferent a la formació que tenien els treballadors als anys 80. Els encarregats ho van explicar de la següent manera: si bé és cert que la mà d’obra ha anat desapareixent, els robots que l’han substituït, també necessiten persones formades que controlin i arreglin les màquines que produeixen les rodes dels vehicles. Van acabar comentant que el mínim que es demana ja és un CFGM de mecànica, i va convidar als usuaris a potenciar la seva carrera formativa en aquesta direcció.
Vam aprendre moltes coses durant aquesta visita, i els ho agraïm d’allò més.