A principis del mes de juliol, vam anar a conèixer el supermercat “Esclat” de Lliçà d’Amunt, inaugurat fa un any. La gerent ens va fer una visita guiada pel magatzem de la botiga i per les diferents seccions que existeixen. Ens va dir que només tanquen quatre dies a l’any (pels festius més senyalats) i que el diumenge obren, perquè a Lliçà d’Amunt és dia de mercat i la gent té el costum de fer la compra setmanal aquest dia.
Com ja sabem: res és casual en una botiga. La ubicació dels productes, els “stoppers”, els canvis periòdics de les capçaleres o de seccions, els colors, etc… Tot està pensat perquè el client tingui una experiència de compra pràctica, agradable i que torni a repetir com a consumidor de l’empresa en qüestió.
De la nostra visita, ens agradaria destacar el següent:
- Disposen d’un dispositiu, semblant a una tauleta, on figuren els diferents aliments del supermercat, dividits per seccions,
i podem filtrar-los segons diferents tipus d’al·lèrgies alimentàries. Aquesta ens va semblar una eina molt útil, per a facilitar la compra a aquelles persones que necessitin tenir cura de la composició dels productes alimentaris que consumiran.
- També, vam conèixer diferents formes d’embalatge, com és el cas de l’anomenat: “envasat skin”. D’aquesta manera, els aliments s’envasen al buit i queden recoberts de dues làmines de film, protegint i conservant la qualitat dels aliments.
En aquesta visita hem après moltes coses sobre el funcionament d’un supermercat d’aquestes característiques. I som més d’un dels joves del nostre grup, que ens agradaria tenir la nostra primera experiència laboral en un establiment com aquest.